fixing some bugs for the GUI gride

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Antonin Boyon 2021-04-06 17:34:04 +02:00
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commit 3765cce197

View File

@ -19,7 +19,7 @@ public class Window extends View {
public Window(Game game) { public Window(Game game) {
super(game); super(game);
this.frame = new JFrame("Battleship"); this.frame = new JFrame("Battleship");
frame.setSize(largeur,hauteur); frame.setSize(largeur+largeur/38,hauteur+hauteur/13);
frame.setContentPane(new Draw()); frame.setContentPane(new Draw());
frame.setDefaultCloseOperation(WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE); frame.setDefaultCloseOperation(WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
frame.setVisible(true); frame.setVisible(true);
@ -36,15 +36,19 @@ public class Window extends View {
area.setBounds(20,10,400,20); area.setBounds(20,10,400,20);
//area.append("A B C D E F G H I J"); //area.append("A B C D E F G H I J");
frame.add(area);*/ frame.add(area);*/
for (int abscisse=largeur/24; abscisse<largeur; abscisse+=largeur/24) { for (int abscisse=largeur/24; abscisse<largeur+1; abscisse+=largeur/24) {
g.drawLine(abscisse, hauteur/6, abscisse, hauteur); g.drawLine(abscisse, hauteur/6, abscisse, hauteur);
if ( largeur*0.44167 < abscisse && abscisse < largeur/2) { if ( largeur*0.44167 < abscisse && abscisse < largeur/2) {
abscisse += largeur/24 ; abscisse += largeur/24 ;
} }
} }
for (int j=hauteur/6; j<hauteur; j+=hauteur/12) { for (int ordonnee=hauteur/6; ordonnee<hauteur+1; ordonnee+=hauteur/12) {
g.drawLine(largeur/24, j, (int) (largeur/2.18), j); g.drawLine(largeur/24, ordonnee, (int) (largeur/2.18), ordonnee);
g.drawLine((int) (largeur/1.845), ordonnee, largeur, ordonnee);
} }
TextArea a = new TextArea("Aouiuxdytftgykhulijhguhghf");
setLayout(new GridLayout(largeur, hauteur));
a.replaceRange("dqsdqsfdqsd", 0, 1);
} }
} }